The Best bookmaker bet365 Bonus

ÎNGRĂDIREA LIBERULUI ACCES LA INFORMAȚII DE DREPT PUBLIC

  • Cel mai nou proiect de lege își propune să aducă o serie de amendamente importante, care tind să transforme dramatic relația dintre instituții și cetățeni;
  • Proiectul legislativ urmărește restrângerea dreptului persoanelor de a avea acces liber la informații de interes public;
  • Această inițiativă este un regretabil pas înapoi în demersul îmbunătățirii transparenței în activitatea autorităților și instituțiilor publice, care tinde să golească de conținut unul din principalele drepturi fundamentale pe care se bazează un sistem democratic.

 Potrivit Legii nr. 544/2001, accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.

APC a depus plângere prealabilă la Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății


Asociaţia Pro Consumatori, organizaţie de utilitate publică cu o activitate neîntreruptă de peste 30 de ani în domeniul protecției consumatorilor, membră a Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC) este membru fondator al Mişcării civice pentru o şcoală normală, structură de coordonare la nivel naţional pentru apărarea dreptului la o educaţie în condiţii de normalitate şi eficienţă pentru cei peste 2,5 milioane de elevi, astfel încât copiii acestei ţări să beneficieze de un învăţământ orientat pe valori, creativitate, capacităţi cognitive şi capacităţi volitive.
Având în vedere principiul participării şi responsabilităţii părinţilor din Legea educaţiei naţionale, unul din cele 21 de principii care guvernează învăţământul preuniversitar, Asociația Pro Consumatori a trimis astăzi, 12 octombrie 2020, prin poșta electronică la Ministerul Educației și Cercetării, respectiv Ministerul Sănătății, o plângere prealabilă împotriva Ordinului Comun al MS și MEC nr. 5487/1494/2020 publicat în MOF partea I 804/01.09.2020-pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților de învăţământ în condiţii de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV 2 și GHIDUL privind măsurile sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ, în perioada pandemiei COVID-19, prin intermediul căreia a solicitat în mod imperativ ANULAREA ACESTUI ACT, respectiv suspendarea tuturor procedurilor legate de el și a oricăror acte subsecvente ce decurg ca efect din acesta.

Detaşarea forţată a personalului medical. Analiza excepţiei de neconstituţionalitate a Avocatului Poporului


Dispozițiile art. 19 alin. 1 din Legea 136/2020 prevăd posibilitatea detaşării personalului medical, paramedical şi auxiliar specializat din sistemul public, în situaţia existenţei unui deficit de personal constatat de către DSP sau ISU în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, fie cu acordul acestor persoane, fie în lipsă, prin ordin al ministrului săntătăţii, al şefului DSU sau al persoanei desemnate de acesta ori al conducătorului instituţiei angajatoare, pe o durată de cel mult 30 de zile.
“Avocatul Poporului aduce serioase critici de neconstituţionalitate acestei reglementări, considerând această măsură ca fiind impropriu denumită detaşare, constituind în fapt un transfer forţat.” afirmă Ruxandra Barbu, avocat Iordăchescu & Asociații.
Se arată astfel că reglementarea acestei aşa zise detaşări contravine exigenţelor de previzibilitate şi claritate pe care trebuie să le îndeplinească actele normative și încalcă dispozițiile art. 73 alin. 3 lit. p) din Constituție ce consacră dreptul exclusiv al Parlamentului de a interveni în materia regimului general privind raporturile de muncă, prin lege organică.

Frauda la Baia Mare! Mircea Cirt solicita renumararea voturilor!


La alegerile din 27 septembrie pentru funcția de primar al municipiului Baia Mare, la multe secții de votare s-au  petrecut mari nereguli, legate de nerespectarea procedurilor legale privind numărătoarea  buletinelor de vot și consemnarea rezultatului  votării (art. 94 din Legea215/2001), respectiv neconcordanța conținutului proceselor verbale  cu realitatea faptică (art.94 din legea invocată). Pare că sună a generalități cârcotașe, până veți privi câteva procese verbale anexate (o parte doar din dovezi), care arată mai rău decât tema la aritmetică a unui elev de clasa a patra. Veți mai vedea că, din pix, numărul alegătorilor crește cu... 100(!), de la 631 la 731, cu explicația eliptică ”adunat din interior”; sau cum e posibil ca din 380 de voturi, 25  să fie declarate nule.
Este motivul pentru care am sesizat aceste aspecte la BEC, BEJ Maramureș și BEM Baia Mare. Am atașat reclamației nu doar ”ciudate” procese verbale, ci și mai multe declarații ale unor reprezentanți din secțiile de votare (secții pe seama cărora ne-am întocmit sesizarea), care recunosc cu subiect și predicat că președintele nu a mai arătat buletinele de vot membrilor din secție spre validare. Motivația a fost una ”de natură umană”:  de tipul ”asta consumă timp și noi ne grăbim să ajungem acasă”.

Un fost consilier județean a scăpat de muncă în folosul comunității


Maramureșeanul Ioan Dobra, fost consilier județean, a fost condamnat anul trecut pentru că și-a traficat influența pe lângă angajaţi ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului. După ce insanța l-a obligat pe acesta să presteze o muncă nerenumerată în folosul comunităţii, Curtea de Apel Cluj a admis zilele trecute contestația formulată de Dobra, anulându-i obligația respectivă.

”În baza art. 425^1 al. 7 pct. 2 lit. a din C.p.p. admite contestaţia declarată de către persoana condamnată DIT (cu datele persoanel la dosar) împotriva sentinţei penale nr. 7/22 ianuarie 2019 pronunţată de Tribunalul Maramureş, pe care o desfiinţează în întregime. Rejudecând, Admite sesizarea formulată de Serviciul de Probaţiune Maramureş şi înlătură obligaţia de prestare a unei munci neremunerate în folosul comunităţii pe o perioadă de 60 de zile, la care a fost obligat inculpatul DIT prin sentinţa penală nr. 48/20 martie 2018 pronunţată de Tribunalul Maramureş, definitivă prin decizia penală nr. 941/A/18 septembrie 2018 pronunţată de Curtea de Apel Cluj. Cheltuielile judiciare rămân în sarcina statului. Definitivă”, se arată în soluția dată de Curtea de Apel Cluj în 7 martie.

Izolarea obligatorie pentru simptomatici într-o unitate sanitară. Analiza excepţiei de neconstituţionalitate a Avocatului Poporului


Legea 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic dă naștere unor numeroase discuții, fiind subiectul unor critici consistente. În această ordine de idei, la data de 7 august 2020, a fost înregistrată în fața Curții Constituționale a României o excepţie de neconstituţionalitate ridicată de către Avocatul Poporului, având ca obiect dispoziţiile art. 8 alin. (3)-(9) din legea menționată, cu referire la sintagma izolarea într-o unitate sanitară sau la o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, şi dispozițiile art. 19 ce reglementează detaşarea personalului medical, paramedical şi auxiliar.

Neconstituţionalitatea dispoziţiilor art. 8 alin. (3)-(9)

Autorul excepţiei de neconstituţionalitate susţine că măsura izolării într-o unitate sanitară sau la o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare din cuprinsul art. 8 alin. (3) – (9) este constituţională exclusiv în măsura în care aceast tip de izolare se impune ca măsură de ultim resort.

Tribunalul București obligă conducerea TVR să explice cum a cheltuit peste un million de euro pentru plata orelor suplimentare!


Tribunalul Municipiului București a admis cererea Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind depusă în baza Legii nr.544/2001 și a obligat  conducerea Societății Române de Televiziune să pună la dispoziție documentele care au stat la baza acordării, din anul 2018 și până în prezent, a sumei de 4.907.719 lei (aproximativ 1.022.441 euro), pentru plata orelor suplimentare prestate de anumiți salariați.
Prin petitia înregistrată la SRTV în data de 6 martie 2020, SRJ MediaSind a solicitat, în baza Legii nr. 544/2001, să i se comunice următoarele informații de interes public:
1. Situația orelor suplimentare efectuate lunar pe fiecare compartiment/serviciu/direcție, în perioada 1 ianuarie 2018 –până în prezent și suma totală plătită lunar pentru aceste ore.
2.Situația cuprinzând sumele acordate pentru fiecare lună/compartiment/serviciu/direcție, în perioada 1 ianuarie 2018 –până în prezent.
3. Copii după toate Notele de fundamentare întocmite pentru acordarea plății orelor suplimentare, întocmite în perioada 1 ianuarie 2018–până în prezent, pentru fiecare compartiment/serviciu/directie, cu anonimizarea datelor cu caracter personal.

Gabriel Zetea, copreședinte al Coaliției pentru Maramureș: „Susțin ferm descentralizarea și transferul unor competențe de ordin juridic și financiar către autoritățile locale”


Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea, copreședinte al Coaliției pentru Maramureș și candidatul pentru un nou mandat în fruntea administrației județene a declarat că, de 30 de ani se vorbește despre descentralizare, acest proiect imens pentru România, unicul în măsură să garanteze progresul statului nostru, însă totul a rămas la stadiul de vorbe. Guvernul își arată în fiecare zi limitele în a gândi direcții de dezvolare regională integrate și echilibrate între diferite regiuni ale țării, iar un guvern central va lua de fiecare dată decizii uniforme pentru întreaga țară, fără să se plieze pe cultura, viziunile și așteptările oamenilor.

”Sunt român și patriot, cu un mare respect pentru istoria României. Prin descentralizare nu îmi doresc să rup Maramureșul de România, descentralizarea nu trebuie confundată cu autonomia.

Nu vă mai bateţi joc de cercetarea românească!


    • În 1989 România avea 60.000 cercetători atestați;
    • În 2016 mai aveam 7.801 cercetători atestați;
    • După numărul de cercetători, România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană;
    • Procesul de eliminare a inteligenței românești din domeniul industrial este aproape definitivat;
În ultimii 30 de ani, România a fost transformată într-o piaţă de desfacere prin desființarea întreprinderilor autohtone performante și distrugerea institutelor și unităților de cercetare - proiectare, prin privatizări dirijate al căror unic scop a fost satisfacerea intereselor, cu precădere imobiliare, ale clientelei politice și universitare.

Pagina oficială Facebook a Consiliului Județean Maramureș a fost atacată


În data de 4 iulie 2020, pagina oficială Facebook a Consiliului Județean Maramureș a fost preluată de hackeri printr-un atac cibernetic, fapt pentru care instituția a efectuat toate demersurile legale pentru recuperarea acesteia. Imediat după furtul paginii creată de instituția județeană, conducerea Consiliului Județean Maramureș a făcut plângeri penale la Inspectoratul Județean de Poliție, la Parchetul de pe lângă Tribunalul Maramureș, la SRI dar și la alte organe abilitate să intervină într-un astfel de furt intelectual, pagina Facebook conținând informații și albume foto realizate de angajații instituției, în decursul a peste cinci ani de zile.
Totodată, a fost contactați și reprezentanții Facebook, cărora le-a fost reclamată gravitatea problemei. Deși până în prezent atacatorii nu au fost descoperiți, vor fi continuate acțiunile de găsire și pedepsire a celor vinovați, conform legii. Noul Cod Penal prevede pentru infracțiunile contra siguranței și integrității sistemelor și datelor informatice pedepse cu închisoarea cuprinse, după caz, între 3 luni și 7 ani.

The best bookmaker bet365

Free Premuim Templates by BIGTheme

Copyright © 2009-2021  StirileMM.ro