The Best bookmaker bet365 Bonus

Centrul educațional Matemanie+ dă startul înscrierilor la cea de-a doua ediție a concursului național de matematică Matemaniada


●    Începând din acest an, concursul este aprobat de Ministerul Educației prin O.M.E. 3469/2024;
●    Înscrierea și participarea sunt gratuite;
●    Profesorii pot înscrie copiii online și au posibilitatea de a desfășura concursul la clasă.

Matemanie+, centrul educațional unde peste 8000 de elevi s-au pregătit în ultimii 8 ani la matematică, dă startul înscrierilor la cea de-a doua etapă a concursului de matematică Matemaniada, un proiect aprobat de Ministerul Educației prin O.M.E. 3469/2024 în care competiția devine un prilej pentru dezvoltarea încrederii de sine și pentru stimularea interesului pentru matematică.

Învățământul tehnologic din Baia Mare face un pas uriaș spre dezvoltare


Deputatul PSD Maramureș, Gabriel Zetea, chestor al Camerei Deputaților și inspectorul general al ISJ Maramureș, Mihai Pop au avut o discuție aplicată pe tema educației cu viceprimarul cu atribuții de primar-interimar, Ioan Doru Dăncuș, care a fost susținut de Coaliția pentru Maramureș să continue proiectele bune ale administrației locale.
”Obiectivele majore ale PSD sunt sănătatea și educația, iar eficientizarea sistemul educațional din municipiul reședință de județ este esențială. Ne dorim ca primarul-interimar, Doru Dăncuș să suțină propunerile PSD Maramureș, pentru că în centrul acestor propuneri stau și elevii care studiază la profilul tehnologic și tehnologic dual”, a declarat deputatul PSD Maramureș, Gabriel Zetea, liderul filialei județene a PSD.

Primăria Baia Mare a finalizat din fonduri europene și din fondurile proprii un campus tehnologic care însumează 40 de săli de clasă, o mulțime de ateliere și laboratoare de lucru, două internate, cantină și sală de sport, toate acestea așteptându-și elevii cu porțile deschise, susține Mihai Pop, inspector școlar general.

Codași la studii superioare, dar fruntași la educația profesională


Știați că doar 16% din populația țării a absolvit o facultate? Țările nordice depășesc 50%, media europeană fiind de 35%. Mai exact: 44% dintre români au nivel mediu de educație (postliceal, liceal, profesional, învățământ complementar sau de ucenici), 40% nivel scăzut (preșcolar, primar, gimnazial sau fără școală absolvită) și 16% au nivel superior, conform Institutului Național de Statistică.
Ne încăpățânăm să fim primii de la coada Europei, deși nu avem niciun argument în legătură cu această „strategie” dăunătoare stării de bine a individului și a nației, situației economice și percepției României în lume. „Vina” e dată pe faptul că mai mult de jumătate din populația țării trăiește în mediul rural, că nu avem infrastructură modernă, că multe meserii necalificate sunt mai bine plătite, că economia nu e suficient dezvoltată și că nu prea avem noi, ca nație, apetență pentru învățat.
În plus, la ora actuală numai 26% dintre tinerii de 24-35 ani urmează o formă de învățământ terțiar după finalizarea liceului (facultate sau școală profesională superioară). Cu 74% neinteresați de dezvoltarea personală prin educație nu facem decât să stagnăm sau chiar să involuăm, îngroșând rândurile celor care se pregătesc de exod sperând, total neinformați, la o viață mai bună în afara țării prestând munca de jos.

Liliana Moga, consilier județean PSD: ”Să nu facem discriminări între elevii de 10,00 ai Maramureșului”


Un proiect propus de președintele Consiliului Județean Maramureș, Ionel Bogdan face discriminări între elevii maramureșeni care au obținut nota 10,00 în cadrul probelor de la examenul de Bacalaureat, susținut în anul 2023. Proiectul de hotărâre lasă pe dinafară 58 de elevi maramureșeni care au obținut nota maximă la probe din cadrul examenului maturității, pe care executivul Consiliului Județean Maramureș nu le-a luat în calcul pentru premiere. În acest sens, apelul lansat de consilierul județean Liliana Moga, în numele grupului consilierilor județeni PSD este acela de a face dreptate pentru toți liceenii care au obținut nota 10,00 la una dintre probele examenului de Bacalaureat.
”Proiectul pe care și noi, consilierii județeni PSD Maramureș l-am votat este unul benefic, pentru că mereu vom susține orice proiect care premiază excelența în educație. Proiectul de hotărâre propus aprobării plenului spune clar că vor fi premiați toți elevii maramureșeni care au obținut cel puțin o notă de 10,00 la una dintre probele de la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a, respectiv la disciplinele Matematică și Limba Română, dar și orice notă de 10,00 la probele examenului de Bacalaureat.

Nu poți avea o educație de calitate dacă profesorii nu sunt respectați!


Cazul elevului din București care zilele acestea a agresat o profesoară în timpul orei doar pentru că dascălul a anunțat că va da un ”test surpriză”, trebuie să reprezinte un semnal de alarmă la nivelul întregii societăți, este de părere deputatul PSD Maramureș, Gabriel Zetea.
În opinia parlamentarului maramureșean, ceea ce s-a întâmplat în sala de clasă reprezintă mai mult decât un act de violență fiind o problemă reală a sistemului de educație, tocmai pentru faptul că incidentul a avut loc într-o instituție de învățământ. Acest caz nefericit trebuie să ridice mari semne de întrebare, pentru că că autoritatea dascălilor nu mai există în fața unora dintre elevi. ”Nu poți avea o educație de calitate dacă profesorii nu sunt respectați! Vorbim despre tinerii care reprezintă viitorul României și despre pregătirea pe care aceștia o primesc în școală.

Gheorghe Șimon, deputat PSD: „Sistemul național de educație are nevoie de stabilitate!”


Legile Educației sunt încă în fază de proiect, iar social-democrații își doresc o dezbatere reală, transparentă, dar și mai rapidă pentru a solutiona un mare neajuns. Legile Educației vor asigura coerență și stabilitate într-un sistem grav tulburat de modificări successive, multe dintre ele fără temei.
„«Educăm» România de opt ani și facem paradă în campanie cu proiecte de legi care deocamdată sunt doar pe hârtie. Cu cât mai repede va începe și mai temeinică va fi dezbaterea publică a proiectelor de lege cu atât mai bine vom reuși să asigurăm un cadru legal temeinic, stabil și de calitate. Copiii, dar și sistemul național de educație au nevoie de o lege bună, care să nu se mai modifice în fiecare an, sau ori de câte ori vine un nou ministru”, a subliniat Gheorghe Șimon, deputat PSD de Maramureș.

Centrul educațional Matemanie+, în parteneriat cu Liceul Teoretic Marin Preda, lansează concursul național de matematică Matemaniada


Matemanie+, centrul educațional unde peste 7000 de elevi s-au pregătit în ultimii 7 ani la matematică, alături de Liceul Teoretic Marin Preda, lansează Matemaniada, un proiect în care competiția devine un prilej pentru dezvoltarea încrederii de sine și pentru stimularea interesului pentru matematică.

Concursul are loc online, pe platforma matemaniada.ro și se adresează elevilor din clasele II-VI. Etapa I are loc pe 18 martie, cu începere oricând între orele 09:00 și 16:00, iar înscrierile pentru concurs se realizează de către profesori sau părinți pe matemaniada.ro, până la data de 16 martie. Participanții au două ore la dispoziție pentru a rezolva cele 20 de probleme cu răspuns multiplu. După câteva zile de la încheierea probei de concurs, profesorii care au redactat subiectele vor susține un webinar live de rezolvare și explicare a acestora.

Învățământul dual ar putea reprezenta un traseu educațional pentru cel puțin 50% dintre elevi vs. 17% în prezent


Înainte de Revoluție, școlile profesionale formau anual cca 200.000 elevi. Acestea erau înființate pe lângă întreprinderi în care tinerii își făceau practica și unde, la terminarea studiilor, se angajau. După 1989, închiderea acestor întreprinderi a dus automat și la dispariția acestor școli, de aici și perpetua criză a forței de muncă și exodul românilor în afara granițelor pentru a-și face un rost.
Mai mult decât atât, elevii care nu s-au regăsit în formele de învățământ post-gimnaziale au ales să renunțe de tot la educație, astfel că, azi, 1 din 4 copii care intră în clasa a 1-a nu termină liceul.
Cum a evoluat învățământul profesional după Revoluție?
Răspunsul este unul singur: în strânsă legătură cu evoluția întreprinderilor mici și mijlocii, nemaiexistând fabrici care să susțină formarea și angajarea a sute/mii de elevi odată. Astfel că aproape toate liceele tehnologice s-au transformat în licee teoretice. Și tot o „teorie” a rămas și expresia „Meseria e brățară de aur”...

Legătura strânsă dintre limbă, gândire și dinamica socială


Omul a fost înzestrat de Creator cu o serie de remarcabile însușiri (gândire, limbaj articulat, conștiință, caracter, voință, personalitate, simțire artistică, sentimente și idei morale, ce-i permit să deosebească binele de rău și să cunoască sensul vieții, capacitatea de-a se cunoaște pe sine și de a-și planifica acțiunile viitoare etc.), însușiri care-l fac să fie ceea ce este, adică superior tuturor celorlalte viețuitoare, oricât ar fi acestea de inteligente.
    N.B.: Desigur, eu privesc omul în general și la modul esențial, respectiv cum ar trebui să fie mereu, nicidecum așa cum se prezintă tot mai mulți pământeni în zilele noastre călărite, până la sufocare, de mașinism și automate: inculți, mincinoși, necinstiți, bădărani, hapsâni, atrași doar de aparențial și efemer (bani, putere, slavă deșartă, plăcere), iar nu de substanțial și etern (planul moral-spiritual), nu în ultimul rând din ce în ce mai imbecili, după cum demonstrează „efectul Flynn” și alte multe teste efectuate de specialiști.

Ce cred liceenii români despre educația sexuală?


Șapte din zece liceeni consideră că educația sexuală este un subiect tabu în România, iar 42% consideră acest subiect tabu și în familia din care provin, potrivit unui studiu realizat în cadrul proiectului „Fragile Story TIme – Despre Adolescență, alegeri informate și sănătate”.
70% dintre liceeni consideră că educația sexuală este în continuare un subiect tabu în societatea din România și își doresc introducerea cursurilor de educație pentru sănătate sexuală în școli, conform studiului desfășurat de Tineri pentru Tineri, în parteneriat cu asociația Fragile Society, în cadrul proiectului pilot „Fragile Story Time – Despre adolescență, alegeri informate și sănătate”.
Liceenii au menționat că principalele motive pentru care își doresc introducerea orelor de sănătate sexuală în programa școlară sunt legate de nevoia de informare, comunicare, cunoaștere și autocunoaștere. Mai mult, aceștia sunt de părere că pentru o dezvoltare armonioasă au nevoie de suport, mai ales că își doresc să fie ascultați, înțeleși și încurajați să ia alegeri care îi definesc, în acord cu propriile nevoi.

The best bookmaker bet365

Free Premuim Templates by BIGTheme

Copyright © 2009-2021  StirileMM.ro