The Best bookmaker bet365 Bonus

200.000 de lei alocă Consiliul Județean pentru premierea ”elevilor de aur” ai Maramureșului


Aleșii județeni au aprobat, la ședința extraordinară a Consiliului Județean Maramureș, desfășurată la începutul lunii decembrie 2019, acordarea sumei de 200.000 de lei, reprezentând stimulente financiare pentru elevii care au obținut distincții, medalii și premii speciale la olimpiadele și concursurile școlare județene, precum și cadrelor didactice care s-au ocupat de pregătirea acestora. Deoarece unitățile de învățământ și inspectoratele școlare nu au fonduri suficiente pentru a premia elevii, s-a creat cadrul legal prin care consiliile județene se pot implica direct în finanțarea premiilor acordate de unitățile de învățământ și inspectoratele școlare.
Olimpiadele și concursurile județene pentru care se acordă stimulente financiare se propun de către Inspectoratul Județean Maramureș, care înștiințează unitățile școlare cu privire la perioada depunerii dosarelor. Inspectoratul Școlar Județean Maramureș centralizează informațiile primite de la unitățile de învățământ și stabilește importanța și relevanța olimpiadelor și concursurilor școlare județene pe discipline, după care propune cuantumurile stimulentelor financiare. Stimulentele financiare acordate cadrelor didactice care s-au ocupat de pregătirea elevilor au aceeași valoare ca stimulentele acordate acestora, iar în situația în care un elev/ cadru didactic a obținut premii la mai multe concursuri se va acorda un singur stimulent, cel cu valoarea cea mai mare.

Cel mai slab punctaj al României la testele PISA, din ultimii ani: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc


Elevii români cu vârsta de 15 ani au înregistrat cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul PISA, ceea ce indică un grad mare de analfabetism funcţional în rândul acestora: 44% dintre ei nu înţeleg ce citesc.
România se clasează pe locul 47 din 79 de ţări în clasamentul realizat pentru anul 2018 de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) care organizează testele PISA din trei în trei ani.
 Matematica este materia unde elevii români cu vârsta de 15 ani, care au participat la teste, au înregistrat cele mai mici rezultate, ceea ce a făcut ca ţara noastră să obţină un scor de 430 de puncte, faţă de 444 în 2015.
La ştiinţe, România are 426 de puncte, faţă de 435 în 2015.
La capitolul citire, România a obţinut 428 de puncte faţă de 434 în 2015, fiind aproape de nivelul din 2009, când ţara noastră obţinea 424 de puncte.

Rezultatele PISA pentru 2018 arată că gradul de analfabetism funcţional din România este mare: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc.

Totodată, potrivit raportului, 1% dintre elevi sunt performanţi la capitolul citire, adică ating nivelul 5 sau 6 în testul PISA. Media OECD este, însă, de 9%.

A apărut un nou număr al buletinului informativ „Jurnal sindical”


Buletinul informativ al Sindicatului Liber din Învăţământ Maramureş „Jurnal sindical”, An 16, nr. 143-144, august-septembrie 2019 a ajuns în toate şcolile din judeţ unde SLI MM are grupă sindicală. Se distribuie gratuit.
Din sumarul acestui număr reţinem: Mesajul preşedintelui FSLI prof. Simion Hăncescu, care doreşte ca „Anul şcolar 2019-2020 trebuie să fie unul al performanţei, iar pentru acest lucru avem nevoie să punem educaţia sub lupa interesului comun”; articolul „Îngheţarea angajărilor în educaţie afectează activitatea în mii de şcoli din toată ţara” scris de către Departamentul Comunicare; „Drepturi şi obligaţii la început de an şcolar”, autor consilier juridic Mariana Georgeta Nuszer-Ţînţa; „Să punem STOP violenţei din şcoli” scris de prim-vicepreşedintele FSLI George Purcaru; „Cazul de vandalism din Giugiu este şocant!” scris de către secretarul general FSLI Cornelia Popa-Stavri; „Structura anului şcolar 2019-2020” şi „Facilităţi pentru membrii SLI MM” în baza legitimaţiei/cardului Lukoil.
Colegiul de redacţie format din: prof. Ioana Petreuş, coordonator, jurist Mariana Georgeta Nuszer-Ţînţa, prof. Monica Cândea şi tehnoredactor Dan Muntean au ataşat acestui număr şi o broşură privind „Noul Program social pentru membrii SLI MM prin asigurare de grup – GROUPAMA.

Meditaţia transcedentală, o soluţie pentru reducerea stresului la elevi şi profesori


Meditaţia transcedentală, o perioadă de linişte de un minut sau de 10-15 minute înaintea orelor de clasă şi după ore, este o soluţie pentru reducerea stresului în educaţie în rândul elevilor şi profesorilor, concluzia fiind prezentată la Cluj-Napoca, la o conferinţă pentru combaterea stresului, potrivit agentiei de presă Mediafax.
Organizatorul Conferinţei internaţionale „Educaţie fără stres-integritate, compasiune, generozitate”, Nicolae Stoian, a declarat, vineri, că autorităţile din România nu vorbesc aproape deloc despre cum să se simtă mai bine, mai împliniţi şi mai fericiţi profesorii şi elevii. Potrivit acestuia, rolul conferinţei organizate la Cluj-Napoca este de a lansa proiecte-pilot menite să reducă stresul în şcoli.
 „Această conferinţă, cea mai mare din România şi prima de acest gen organizată în Sud-Estul Europei, este dedicată combaterii stresului în domeniul educaţiei, atât în rândul profesorilor, cât şi în rândul elevilor. Este prima încercare de a pune elevul şi profesorul în prim-planul procesului educaţional. Până acum, autorităţile din România au vorbit doar despre câţi bani se alocă, ce şi cum să se predea şi aproape deloc despre cum să se simtă mai bine, mai împliniţi, mai fericiţi, atât profesorii, cât şi elevii. O minte stresată este o minte care nu poate învăţa, care nu poate crea, care nu este liberă.

100 de ani de excelență în educație marcați prin evenimentul "Centenar Colegiul Național Gheorghe Șincai Baia Mare"


În perioada 14 – 17 octombrie 2019 se desfășoară evenimentul "Centenar Colegiul Național Gheorghe Șincai Baia Mare", inițiativă ocazionată de împlinirea a 100 de ani de la înființarea uneia dintre cele mai prestigioase unități de învățământ din România. Evenimentul este organizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean și Consiliul Județean Maramureș, care prin proiectul de hotărâre adoptat de consilierii județeni în ședința ordinară a lunii august, a aprobat finanțarea sumei de 100.000 de lei.

„Suntem onorați să fim alături de Colegiu Național Gheorghe Șincai la moment de sărbătoare, cu ocazia aniversării a 100 de ani dedicați performanței actului educațional. Consiliul Județean Maramureș a sprijinit mereu instituțiile de învățământ din județ, fiind unul dintre promotorii învățământului de calitate. Ne bucurăm să avem în județul colegii de elită, care prin reușitele dascălilor și elevilor se plasează în topul instituțiilor de învățământ din România.”, a declarat președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea.

Viziunea orei de dirigenție în evoluția personală a elevilor


  Acest  articol este dedicat tuturor elevilor şi cadrelor didactice care au crezut şi cred în valoarea orei de dirigenţie dar şi celor care au gândit cel puţin odată că este una dintre cele  cea mai  complexe  ore pe care  au pregătit-o vreodată.De asemenea va constitui  secvența introductivă a  unui nou  proiect educațional ce vizează editarea unui compediu  care va prezenta realitatea acestui paradox şi anume –De ce elevii consideră ora de dirigenţie cea mai aşteptată oră, iar  o parte importantă dintre  profesorii diriginţi o consideră ca fiind cea mai grea?
   Ideea,  considerăm că este generoasă şi  are ca şi etapă o analiză atentă a evoluţiei orei de dirigenţie actuală ora de consiliere şi orientare / consiliere și dezvoltare personală
Elementele introductive ale studiului au ca şi punct de plecare Convenţia Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului.Astfel la articolul 28-29 specifică” Orice copil are dreptul la educaţie ,educaţia trebuie să îl pregătească pentru viaţă,să îi dezvolte respectul pentru drepturile omului,,să îl formeze în spirirtul înţelegerii şi toleranţei”. În acest context sistemul educational românesc este în continuă transformare ,adaptare şi are ca şi obiectiv focalizarea pe armonizarea laturii cognitive a elevului cu cea afectivă,atitudinală şi comportamentală.Astfel se urmăreşte ca elevul să fie considerat ca o persoană unică reală,cu individualitate şi reacţii emoţionale determinate de tribulaţiile unei persoane în formare.

S-au aprobat noile tarife de școlarizare la Secția Școala Populară de Artă ”Liviu Borlan”


Printr-o adresă remisă în luna iunie 2019, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Maramureș ”Liviu Borlan”- Secția Școala Populară de Artă a înaintat Consiliului Județean Maramureș propunerea taxelor inițiate de Consiliul de Administrație, pentru a se aplica în cadrul instituției, în anul școlar 2019 – 2020. Totodată, s-a propus și aprobarea scutirii de la plata taxelor pentru elevii cursanți în cazul cărora s-a instituit o măsură de protecție socială sau pentru cei care provin din familii a căror venituri medii, pe membru de familie, sunt de cel mult 0,4 ISR (indicele social de referință).
Având în vedere prevederile legii și ținând seama de necesitățile de realizare a veniturilor proprii ale instituției obținute din taxe de școlarizare, taxe de înscriere și taxe de eliberări de diplome, în scopul asigurării finanțării cheltuielilor instituției, prin completarea transferurilor primite de la Consiliul Județean Maramureș, Consiliul Administrativ al Centrului Județean pentru Promovarea Culturii Tradiționale ”Liviu Borlan” Maramureș a stabilit noile taxe pentru anul școlar 2019 – 2020, la Secția Școala Populară de Artă.  

Concursul ”Beneficiile unei alimentații sănătoase” a ajuns la a III-a ediție


În cursul zilei de joi, 6 iunie 2019, cu începere de la ora 13.00, în sala „Bogdan Vodă” a Consiliului Județean Maramureș s-a desfășurat festivitatea de premiere a școlilor care au participat la măsurile educative a concursului „Beneficiile unei alimentații sănătoase”, ediția a III-a, prinse în cadrul Programului pentru școli al României în anul școlar 2018-2019.     În cadrul festivității, copiii au primit ca premii creioane, creioane colorate, pixuri, stilouri, caiete, carioci, acuarele, pensule de desen, cutii/coșulețe pentru fructe și legume, cărți cu rețete culinare sau atlas/carte care să promoveze obiectivele programului și au degustat fructe: pere, struguri, caise, cireșe. La concurs s-au înscris 17 școli din județul Maramureș, fiind premiate 13 unități de învățământ.

Ziua Eroilor sărbătorită la Mireşu Mare


În Mireşu Mare, în centrul comunei, în apropierea şcolii există un monument impunător. Acesta a fost ridicat în cinstea eroilor care s-au jertfit pentru apărarea ţării noastre.
Printre cei pe care-i slăvim se numără şi strămoşii noştri. Am citit cărţi şi am văzut filme despre eroii care au lăsat în urmă familia şi s-au luptat pentru binele nostru.
Am rămas profund impresionată de sacrificiul lor, făcut din dragoste de ţară şi neam.
De Ziua Înălţării Domnului, în fiecare an, ne adunăm şi depunem coroane de flori în memoria lor:
„Au murit  pentru ţară, popor,
 Pe fronturi străine, în război,
 Purtând la piept un TRICOLOR...
Cinste bravilor soldaţi eroi!”

Câte limbi străine poate învăţa un om?


Milioane de oameni vorbesc mai mult de o limbă străină. Nu găsim nimic neobişnuit la persoanele care cunosc trei limbi străine şi cu toţii am auzit de cazuri ale unor bunici care au reuşit să înveţe de-a lungul vieţii patru sau chiar cinci limbi străine. În India, este ceva obişnuit ca oamenii să vobească zi de zi în cinci sau chiar şase limbi diferite. Dar cât de multe limbi străine poate învăţa, până la urmă, un om?
Michael Erard, autorul volumului "Babel No More", a călătorit în toată lumea în căutarea hiperpoligloţilor, oameni care au studiat şi au învăţat foarte multe limbi străine.
Iată câteva persoane excepţionale pe care le-a întâlnit şi numărul incredibil de limbi străine pe care acestea le vorbesc fără nicio dificultate.

Graham Casdale, 14 limbi străine

The best bookmaker bet365

Free Premuim Templates by BIGTheme

Copyright © 2009-2018  -  powered by DSdata