O nouă ședință a Colectivului pentru impulsionarea colectării veniturilor la bugetul consolidat al statului

  • Tipărire


Joi, 13 iulie, la Palatul Administrativ din Baia Mare, a avut loc ședința lunară a Colectivului pentru impulsionarea colectării veniturilor la bugetul consolidat al statului. Ședința a fost condusă de subprefectul județului Maramureș, Gavriș Ardelean. Au participat: Ioan Popa, șef adjunct al Administrației Județene a Finanțelor Publice Maramureș, Tiberiu Berindan, șef Birou Supraveghere și Control Vamal în cadrul Biroului Vamal de Interior Maramureș, Adriana Hluhaniuc, director executiv economic al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Maramureș, Lucia Duță, director executiv adjunct al Direcției de Sănătate Publică Maramureș, Oana Oșanu, director executiv al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Maramureș și Lucica Pop, director executiv al Casei Județene de Pensii Maramureș.



În luna iunie 2017, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Maramureș a realizat la bugetul general consolidat al statului încasări în sumă totală de 102.832.504 lei, cu o realizare procentuală de 104,02% comparativ cu realizările perioadei similare a anului anterior. Întrebat de subprefectul Gavriș Ardelean dacă personalul face față volumului de muncă, Ioan Popa a precizat că s-a cerut structurii regionale de la Cluj suplimentarea posturilor, iar momentan problema se află în studiu.

Totalul încasărilor la Biroul Vamal de Interior Maramureș, pe luna iunie 2017, cumulate cu Biroul Vamal Sighetu Marmației (care a încasat 477.919 lei) a fost de 5.755.045 lei (pentru această lună a fost comunicat un plan de încasări de 5,25 milioane lei și s-a realizat în proporție de 109,62%).

CAS Maramureș a raportat un buget aprobat la data de 30 iunie 2017 pentru servicii medicale și medicamente în sumă de 429.848,04 mii lei. La aceeași dată, plățile pentru servicii medicale și farmaceutice au fost în sumă de 233.235,82 mii lei, o execuție bună reprezentând 99,99% din totalul creditelor bugetare alimentate și de 54,26% din creditele bugetare aprobate la această dată. În această perioadă, a crescut semnificativ numărul solicitărilor de carduri europene de sănătate; acestea se eliberează într-un interval de 5-6 zile.

La data de 30 iunie 2017, la nivelul DSP Maramureș s-au derulat fonduri publice în sumă de 23.793.304 lei, din următoarele surse: buget de stat – 18.860.666 lei; venituri proprii ale Ministerului Sănătății – accize – 4.382.142 lei; venituri proprii din prestări servicii cf. HG 59/2003 – 550.496 lei. De precizat că suma de 48.000 lei a fost alocată Spitalului Municipal Sighetu Marmației pentru modernizarea Compartimentului Primiri Urgențe. Pentru asigurarea bunei funcționări a instituției în următoarele luni se așteaptă o rectificare bugetară.

AJOFM Maramureș a raportat un buget realizat la data de 30 iunie 2017 de 8.978.429 lei, la capitolul venituri, reprezentând 67% din bugetul programat, respectiv un buget realizat la capitolul cheltuieli de 9.961.429 lei, reprezentând 93% din bugetul programat. Directorul executiv Oana Oșanu îi îndeamnă pe absolvenții de învățământ să se înregistreze în evidențele instituției până la data de 23 iulie, pentru as putea beneficia de indemnizația de șomaj. Termenul de 60 de zile de la absolvire este termen de decădere din dreptul de a beneficia de indemnizația de șomaj. Până la această oră s-au înregistrat doar aproximativ 200 de absolvenți, un număr mult redus față de situația de anul trecut.

Lucica Pop, director executiv al Casei Județene de Pensii Maramureș, a declarat că la nivelul lunii iunie 2017 instituția avea un număr de 117.148 pensionari. Numărul contractelor de asigurare a crescut, dar venitul încasat a scăzut, mulți încheind contracte de asigurare pe o perioadă foarte scurtă. Casa Județeană de Pensii desfășoară un proces de recalculare a pensionarilor care au beneficiat de pensii I și II, conform Legii 192/2015. Este vorba despre pensionarii care au ieșit la pensie înainte de anul 2011 și care nu au beneficiat de recalculări conform altor acte normative. Recalcularea a început anul acesta și se va desfășura în două tranșe. Astfel, prima tranșă a început în luna iunie și se referă la persoanele care s-au pensionat până la data de 1 aprilie 2001. A doua tranșă va începe în luna noiembrie, pentru persoanele care s-au pensionat în intervalul 1 aprilie 2001 – ianuarie 2011. În prima tranșă sunt de recalculat circa 5.000 de pensii, până acum fiind recalculate aproximativ jumătate dintre ele. Trebuie reținut faptul că dacă punctajul este mai mic conform calculului, pensionarii vor rămâne în plată cu punctajul pe care l-au avut la data recalculării. Orice modificare se va aplica la punctajul anterior recalculării, inclusiv majorarea punctului de pensie la 1.000 de lei.

Subprefectul Gavriș Ardelean a conchis că este îmbucurător faptul că ne situăm pe un trend ascendent privind veniturile colectate la bugetul statului și le-a urat celor prezenți spor în activitate.