The Best bookmaker bet365 Bonus

Bărbaţii le transmit copiilor de patru ori mai multe mutaţii genetice decât femeile

Taţii transmit copiilor de patru ori mai multe mutaţii genetice decât mamele. Aceste schimbări ale ADN-ului sunt cunoscute ca mutaţii novo, iar specialiştii consideră că sunt factorii care contribuie la dezvoltarea bolilor genetice din copilărie.
Specialişti au descoperit în urma analizării bărbaţilor din Islanda că taţii transmit o nouă mutaţie odată la opt luni, în timp ce în cazul mamelor acest lucru are loc o dată la 3 ani. IFL Science notează că majoritatea mutaţiilor moştenite de copii provin din partea paternă şi nu cea maternă.
În cadrul studiului publicat în revista Nature au fost analizaţi genomii a 14.000 de islandezi. Pe insula nordică se află unul dintre cele mai mari laboratoare cu probe genetice a peste 150.000 de persoane . Prin intermediul probelor, specialiştii au putut studia atât subiecţii individual cât şi pe părinţiii acestora şi chiar pe copii lor.

Atunci când oamenii creează celulele sexuale, fie că este vorba despre ovul sau spermatozoid, apar greşeli atunci când ADN-ul este reprodus. Aceste mutaţii de novo sunt schimbări ale codului genetic care apar în interiorul celulelor importante. Modificările nu îl afectează pe tată sau pe mamă, dar s-ar putea manifesta în cazul copiilor.

Bărbaţii transmit un număr mai mare de mutaţii, în principal din cauza volumului mare de spermatozoizi produşi. De asemenea,  posibilitatea apariţiei mutaţiilor creşte deoarece bărbaţii, spre deosebire de femei, produc spermatozoizi pe tot parcursul vieţii. Pe de altă parte, femeile se nasc cu un număr predefinit de ovule.

Mutaţiile nu sunt însă neapărat un lucru rău, deoarece micile variaţii din genom sunt necesare pentru dezvoltarea populaţiei, dar şi pentru producerea evoluţiei. Dar ociazional acestea pot duce la dezvoltarea bolilor, precum boala Tay-Sachs.

Adaugă comentariu